Κ. Καραμανλής: Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης καθ’ οδόν για το διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών

Γράφτηκε από
Κ. Καραμανλής: Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης καθ’ οδόν για το διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών PHOTO2 950x633

Για την ενίσχυση του ελληνικού σιδηρόδρομου και την ηλεκτροκίνηση, μίλησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, σε κοινή συνεδρίαση στην Βουλή των Επιτροπών Παραγωγής και Εμπορίου και Ευρωπαϊκών Υποθέσεων, παρουσία της Ευρωπαίας Επιτρόπου, αρμόδιας για θέματα Μεταφορών, κ. Adina Vălean.

«Βάλαμε μπροστά το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ, με προϋπολογισμό που υπερβαίνει τα 4,5 δισ. ευρώ και που όταν θα ολοκληρωθεί θα αλλάξει τον χάρτη των μεταφορών», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής, σημειώνοντας ότι τα σιδηροδρομικά έργα σημαίνουν πρόοδο, ενίσχυση της διεθνούς θέσης της χώρας μας, τοπική ανάπτυξη, καλύτερη καθημερινότητα και ποιότητα ζωής. 

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι η Ελλάδα συμμετέχει ενεργά και με ξεκάθαρες θέσεις στην διαδικασία για την αναθεώρηση του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών. « Έχουμε διατυπώσει τη θέση της χώρας μας και επιδιώκουμε τη συμπερίληψη του Λιμανιού της Αλεξανδρούπολης στο εκτεταμένο διευρωπαϊκό δίκτυο», είπε και πρόσθεσε:  «Νομίζω ότι όλοι πλέον με την ενεργειακή κρίση αναγνωρίζουμε στην Ελλάδα και την Ευρώπη την πολύ μεγάλη σημασία του λιμανιού της Αλεξανδρούπουλης. Ήδη το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης αξιοποιείται τόσο από τη συμμαχία του ΝΑΤΟ, όσο και από άλλες πηγές, για να διασυνδέσουμε απομονωμένες περιοχές και να αναβαθμίσουμε ενεργειακά όλη αυτή την περιοχή». 

Σε ό,τι αφορά στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θα πρέπει να σημειωθεί ότι, μετά από συστηματικές και επίμονες προσπάθειες της Ελληνικής Κυβέρνησης, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αντιμετωπίζει θετικά την ένταξή του στο εκτεταμένο διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, θα αναβαθμιστεί ο ρόλος του λιμανιού σε στρατηγικής σημασίας, προσελκύοντας φορτία από μεγάλες διεθνείς αγορές ενώ ταυτόχρονα θα μπορεί να λάβει συγχρηματοδοτήσεις από τα χρηματοδοτικά εργαλεία και ταμεία της ΕΕ για τη βελτίωση των υποδομών του.

Επίσης, για λόγους περιφερειακής ανάπτυξης και συνοχής, τόνισε ο κ. Καραμανλής, πως είναι σκόπιμη η ανάπτυξη συμπληρωματικού κλάδου Ευρωπαϊκού Διαδρόμου κατά μήκος της ακτογραμμής Αδριατικής – Ιονίου. 

Στο σημείο αυτό, επισήμανε ότι: «Η ανάπτυξη των δικτύων μας και η ανάγκη καλών διασυνδέσεων, αναδεικνύεται σήμερα περισσότερο από κάθε άλλη φορά. Η διατάραξη των παραδοσιακών ροών εμπορίου και της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας, από τη συνεχιζόμενη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, το αναδεικνύει ως μείζον ζήτημα». 

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εκτίμησε ότι για αυτό απαιτείται συντονισμένη δράση σε επίπεδο ΕΕ και κατέληξε: «Στηρίζουμε την πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη δημιουργία των λωρίδων αλληλεγγύης (solidarity lanes), καθώς και του σχεδίου εκτάκτου ανάγκης για τις μεταφορές (contingency plan)».

Τόνισε επίσης ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με τη Γενική Διεύθυνση Κινητικότητας διερευνά τις δυνατότητες να εισφέρει στη διαμόρφωση εναλλακτικών διαδρομών, αφενός για την εξαγωγή σιτηρών από την Ουκρανία και αφετέρου, αντίστροφα, για την εισροή ανθρωπιστικής βοήθειας προς την Ουκρανία.

Σχέδιο 4 αξόνων για την ηλεκτροκίνηση

Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι η ηλεκτροκίνηση στις οδικές μεταφορές αποτελεί κεντρική πολιτική προτεραιότητα της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας. Και παρουσίασε το σχέδιο τεσσάρων αξόνων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ηλεκτροκίνηση. 

1ος άξονας για την ηλεκτροκίνηση: Ανανέωση του στόλου αυτοκινήτων

Αφορά την ανανέωση του στόλου αυτοκινήτων  με την παροχή κινήτρων για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων ή δικύκλων, καθώς και την ανανέωση με ηλεκτρικά οχήματα του στόλου των εταιρειών. Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα αποτελέσματα, το 2021 ταξινομήθηκαν 6.967 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όταν το 2019 είχαν ταξινομηθεί μόλις 480 και το ποσοστό αγοράς, από το 0,4% του 2019 εκτινάχθηκε στο 6,9%. 

«Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ε.Ε., η Ελλάδα είναι η χώρα της Ε.Ε. με το μεγαλύτερο ποσοστό μεταβολής στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων», δήλωσε ο κ. Καραμανλής, υπογραμμίζοντας πως «έχουμε ακόμα μεγάλο δρόμο να διανύσουμε, όμως τα νούμερα αυτά είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά για τη συνέχεια». Αναφέρθηκε επίσης στο νέο πρόγραμμα επιδοτήσεων για την αντικατάσταση των ΤΑΞΙ, που θα ξεκινήσει το προσεχές διάστημα.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι από το 2023 θα αρχίσουν σταδιακά να παραλαμβάνονται τα πρώτα νέα, σύγχρονα και φιλικά προς το περιβάλλον λεωφορεία, για Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Σημείωσε δε ότι μεγάλο μέρος τους, γύρω στα 300 από τα πρώτα 770, προβλέπεται να είναι ηλεκτροκίνητα και όλα τα υπόλοιπα χαμηλών εκπομπών.

2ος άξονας για την ηλεκτροκίνηση: Εγκατάσταση υποδομών για εύκολη φόρτιση

Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι «από τα 58 δημοσίως προσβάσιμα σημεία φόρτισης που είχαμε πανελλαδικά το 2019, σήμερα έχουμε ξεπεράσει τα 1.200. Δηλαδή, μέσα σε λιγότερα από 3 χρόνια εικοσαπλασιάσαμε τα σημεία φόρτισης», συμπληρώνοντας πως ο στόχος είναι να φτάσουμε τα 12.000 σημεία φόρτισης το 2025 και 25.000 το 2030. 

3ος άξονας για την ηλεκτροκίνηση: Λεπτομερής αποτύπωση της αγοράς

«Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θέσαμε σε λειτουργία το Μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, με σκοπό να παρέχονται στους χρήστες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, στοιχεία όπως η διαθεσιμότητα των σημείων φόρτισης, η τρέχουσα κατάστασή τους, δηλαδή αν είναι ελεύθερο ή κατειλημμένο, η τιμή και ο τρόπος πληρωμής», δήλωσε ο κ. Καραμανλής. 

4ος άξονας για την ηλεκτροκίνηση: Προετοιμασία των μεταφορών για τη νέα εποχή

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε τέλος στον εκσυγχρονισμό των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους χρήστες, όπως είναι η αδειοδότηση και η λειτουργία συνεργείων επισκευής και συντήρησης ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και η εκπαίδευση και πιστοποίηση συνεργείων και τεχνιτών ηλεκτρικών οχημάτων.

Κ. Καραμανλής: Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης καθ’ οδόν για το διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών PHOTO3
Και υπογράμμισε κάτι ακόμα, πολύ σημαντικό: Ότι οι πρωτοβουλίες αυτές της Κυβέρνησης, πέρα από το ότι διευκολύνουν τους πολίτες στη χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων, έχουν και άμεσο αντίκτυπο στην πραγματική οικονομία, στην αγορά εργασίας. Γιατί η ηλεκτροκίνηση δημιουργεί ένα νέο οικοσύστημα ειδικοτήτων και εξειδικευμένων τεχνικών υπηρεσιών, που το επόμενο διάστημα αναμένεται να δημιουργεί όλο και περισσότερες νέες θέσεις απασχόλησης.

H Επίτροπος, νωρίς το πρωί είχε συνάντηση εργασίας με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν το μεγάλο πακέτο σιδηροδρομικών έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη στη χώρα, η ηλεκτροκίνηση και τα διευρωπαϊκά δίκτυα.

Υπουργείο Μεταφορών & Υποδομών

Κατηγορίες άρθρου:
Υποδομές

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Shares