Μέγαρο Μουσικής Αθηνών: Ο Jean Louis Steuerman με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών

Γράφτηκε από
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών: Ο Jean Louis Steuerman με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών

4 Φεβρουαρίου 2022
Ο βραζιλιάνος πιανίστας Jean Louis Steuerman, ένας στοχαστικός σολίστ με αξιοζήλευτες διεθνείς συνεργασίες και μακρά πορεία στις μεγαλύτερες συμφωνικές αίθουσες της Ευρώπης, της Βόρειας Αμερικής και της Ιαπωνίας, συναντά την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών υπό τον καταξιωμένο Λουκά Καρυτινό. Ο διακεκριμένος βιρτουόζος θα ερμηνεύσει το Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα σε λα ελάσσονα του Robert Schumann, το ένα και μοναδικό που έγραψε ο μεγάλος συνθέτης για το συγκεκριμένο μουσικό όργανο. Στο δεύτερο μέρος της βραδιάς, το αγαπημένο αθηναϊκό σύνολο θα παρουσιάσει την αριστοτεχνική Συμφωνία αρ. 6 σε λα μείζονα του Anton Bruckner.

Πριν από τη συναυλία (ώρα 19:30, Αίθουσα Συνεδριακού Κέντρου 1), έχει προγραμματιστεί δωρεάν εισαγωγική ομιλία του συνθέτη Χαράλαμπου Γωγιού για τους κατόχους εισιτηρίων. 

Η συναυλία εντάσσεται στον κύκλο Μεγάλοι Ερμηνευτές του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και αποτελεί συμπαραγωγή με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών.

Λίγα λόγια για τα έργα
Κατά τη διάρκεια της συνθετικής του πορείας, ο Robert Schumann (1810–1856), ένας από τους πολυγραφότερους και σημαντικότερους δημιουργούς της ρομαντικής εποχής, έγραψε μόνο ένα κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα, αν και είχε καταπιαστεί με το συγκεκριμένο είδος και στο παρελθόν, αφήνοντας ωστόσο τις παρτιτούρες του ημιτελείς. 
Ο μεγάλος γερμανός μουσουργός το συνέθεσε για τη σύζυγό του Clara Wieck, μία από τις σπουδαιότερες πιανίστες του 19ου αιώνα. Η πρεμιέρα δόθηκε στις 4 Δεκεμβρίου 1845 στη Δρέσδη. Έκτοτε το έργο αγαπήθηκε ιδιαίτερα τόσο από τους σολίστ, όσο και από το ευρύ κοινό. Συγκαταλέγεται στις δημοφιλέστερες συνθέσεις της ρομαντικής πιανιστικής φιλολογίας, αλλά και της διεθνούς δισκογραφίας. 

Οι συμφωνικές δημιουργίες του Αυστριακού Anton Bruckner (1824–1896), ο οποίος αγαπούσε τις μεγάλες φόρμες μνημειωδών διαστάσεων, χαρακτηρίζονται στο σύνολό τους από πρωτοτυπία και στιβαρότητα. Κάποιοι μάλιστα τις παρομοιάζουν (και όχι άδικα) με τους επιβλητικούς καθεδρικούς ναούς της Ευρώπης· καθεμία είναι ένας ολόκληρος κόσμος που βυθίζει τον ακροατή στις πιο βαθιές σκέψεις και στα πιο λεπτά αισθήματα. Η Συμφωνία αρ. 6 σε λα μείζονα ολοκληρώθηκε το 1881. Τα δύο ενδιάμεσα μέρη της πρωτοπαρουσιάστηκαν από τη Φιλαρμονική της Βιέννης το 1883, ενώ ερμηνεύτηκε για πρώτη φορά στην πλήρη μορφή της το 1899, τρία χρόνια μετά το θάνατο του συνθέτη, με τον Gustav Mahler στο πόντιουμ.

Jean Louis Steuerman, πιάνο
Κρατική Ορχήστρα Αθηνών
Μουσική διεύθυνση: Λουκάς Καρυτινός

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Robert Schumann: Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα σε λα ελάσσονα, έργο 54
Anton Bruckner: Συμφωνία αρ. 6 σε λα μείζονα

Κατηγορίες άρθρου:
Πολιτισμός

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *